Категорії
Консультации

Персональний брендінг

Слово “бренд” має магічну силу. Воно притягує, манить до себе… Багато хто хоче бути брендами лише тому, що у масовій свідомості бренд — синонім успіху. Але, насправді, успіх у матеріальній сфері та самореалізація — зовсім не обов’язково пов’язані з персональним брендом. Швидше, навпаки — гроші та матеріальний успіх швидше прийдуть до тих, хто любить вирішувати свої справи в тіні. Великі гроші люблять тишу.

Бренд необхідний, безумовно, тим, чий успіх залежить від любові цільових аудиторій.

Бренд — це не тільки не стільки нематеріальний актив, але й актив емоційний. Але навіть у політиці ми знаємо чимало прикладів «тіньових» блискучих кар’єрів. Та й у мистецтві нерідко бренди створюються ніби всупереч старанням своїх носіїв: як результат творчих проривів, а не як наслідок цілеспрямованого брендингу.

Пам’ятаю, років 10 тому я мав клієнт — заходи невеликого містечка. Ми майже розпочали з ним системну роботу щодо розвитку його персонального бренду. Але я запитав його якось: “Ким ви хочете бути у своїх мріях?” Він замислився. А потім сказав несподіване: «Багатий нероб.»

Ну навіщо «багатому ледарові» персональний бренд? Так у нас нічого і не почалося… Хоча, до речі, як міра вона цілком успішна: керує містом багато років, у місті чисто і затишно, реалізує чимало грантових проектів….

Так, але політичним брендом у загальнонаціональному плані він не став. Хоч і міг. Але не схотів.

Так кому ж тоді потрібен персональний брендинг?

На мій погляд, лише тим, хто отримує (або хоче отримувати) задоволення від публічного визнання, життя у світлі юпітерів. Це — особистісний виклик, прояв своєї життєвої місії «світити».

Як правило, бажання мати свій неповторний персональний бренд приходить до людей, яких раціональними у звичайному розумінні не назвеш. Вони прагнуть жити поза шаблоном. Сама думка про те, щоб крокувати строєм, для них часто нестерпна. Хоча життя їх і засовує іноді в корпоративні клітини, де крокувати можна лише строєм…

Але оскільки внутрішня структура особистості у таких людей така ж нестандартна, як і їхні бажання, то їм часто складно логічно висловити свої цілі та устремління. Ще складніше їм сформувати своє лідерське позиціонування, оскільки вони націлені на нове, вони — бунтарі, а живуть у діловому світі, який вітає поняття традиції. а який брендинг без свідомого позиціонування? Хаотичні рухи…

В останні роки, коли  цикли життя продуктів, потреб людей зменшилися  кардинально, звичайне бренд-позиціонування, засноване на прив’язці до продуктів та послуг,  пішло в небуття. Сьогодні ти чудовий харизматичний продавець машин, а завтра процес пересування людей зміниться так, що саме поняття «персональний транспорт» стане анахронізмом. І так у всіх сферах, де точками диференціації бренду є здібності людини у сфері технологій.

Технології змінюються, але оскільки прагнення персонального бренду — всередині самої людини, то з’являється попит на принципово інше бренд-позиціонування, стійке до розмиття в умовах зовнішнього хаосу.

Тож саме бренд-позиціонування, засноване на внутрішніх активах людини, які завжди будуть із нею, — завжди перший крок у моїй програмі персонального брендингу.

Але зробити це не так і просто.

Вірніше, якщо у людини всередині все просто, то навіщо для неї бренд-консультант? До мене звертаються ті люди, які мають ф’южн-таланти, змішання «незмішаних» якостей. І тому потрібен нестандартний погляд на людину «з боку», розуміння її непростої життєвої місії-виклику. Потрібні грамотне управління внутрішніми активами, репутаційний менеджмент, іміджмейкінг, PR.

Часто не можна обійтися без проведення попередньої консультації щодо призначення на основі технологій ведичної астрології (докладніше — на іншому моєму сайті). Але це необов’язково. Є люди, які скептично ставляться до ведичної астрології, але при цьому мають потребу в пізнанні самого себе. У цьому випадку я застосовую інструментарій тестів та глибинного інтерв’ю.

Спозиціонувати бренд-модель дуже важливо. Але  не менш важливо «одягти» бренд так,  щоб при цьому йти до мети брендингу найкоротшим шляхом.

До речі, далеко не завжди персональний брендинг, наприклад, керівника організації, гармонійний у контексті маркетингу організації. Бренд може допомагати просувати бізнес і одночасно служити перешкодою для її розвитку в іншому нарівні, якщо персональний бренд не гармонізований із корпоративним брендингом. Це також складне та актуальне завдання.

Наприклад, у мене був клієнт — власник ресторанної мережі з яскравим персональним брендом. Але покликав він мене не просувати свій персональний бренд (у цій сфері він діє інтуїтивно та досить успішно), а відповісти на запитання, чому до нього не йдуть у мережу керуючі ресторанами.

Когда я проанализировал ситуацию, что выявил, что  яркость персонального бренда  собственника затмевала  для талантливых рестораторов мотив работать в этой ресторанной сети. Ведь все успехи приписываются лидеру организации. И сублидерам остаются репутационные крохи…

К тому же характер у лидера, как это почти всегда бывает, мало сказать непростой… Может обматерить публично руководителя ресторана, если тот не будет соответствовать. Проработав с сетью почти год,  я понял, что реализовать в этом контексте проект развития корпоративного бренда невозможно.

Поэтому в процессе персонального брендинга возникают часто непредвиденные задачи и далеко не все они решаемы логичными путями. Крайне важен уровень  культуры носителя бренда, его эмпатичность, готовность слышать и слушать коллег, мир,  способность к стратегическому лидерству. Работа с Заказчиком в процессе персонального брендинга всегда непредсказуема. С кем-то я работаю долго и размеренно. С кем-то взрывным способом,  провокативно, с кем-то пунктиром (с перерывами).

И форматы работы также строго индивидуальны. Это может быть и консалтинг. И тренинг публичности. И практическая работа с событиями и контентом. Но  в целом можно определить общий алгоритм по этапам:

  • Аудит цінностей та активів носія бренду
  • Позиціонування персонального бренду
  • Опис бренду у всіх його атрибутах
  • Розробка «стратегії прориву»
  • Розробка моделі стратегічних комунікацій бренду (репутаційної, іміджмейкінської, подійної складових)
  • Розробка позиціонуючої події
  • Консультаційний супровід брендингу
  • Підвищення публічної майстерності носія бренду (тренінги комунікації у різних форматах)

Безумовно, ці етапи не обов’язково послідовні.

Можливі формати співпраці Консультанта та Замовника

1. Консультаційний  погодинний: всі роботи виконуються власним персоналом Замовника при консультаційній підтримці Консультанта.

2. Проектний: робота визначається як проект. При цьому проектом може бути як одна складова частина брендингу, так і брендинг як ціле у певний період (оплата прораховується на основі часу, який необхідно витратити на проект, складності та терміновості).

3. Абонентне обслуговування: Консультант розробляє та веде проект з відповідальністю за кінцевий результат (оплата договірна).

4. Тренінг публічності

Вартість роботи – суворо індивідуальна, за домовленістю. Іноді я свідомо йду на зниження норми прибутку у власному консалтингу, якщо для мене процес роботи з незвичайним Замовником приносить особливе задоволення. Тут я як художник… Це буває досить часто, до речі.

Для мене найкращий гонорар — це реалізований бренд клієнта.

Спостерігати, як  у мого колишнього клієнта росте харизма, як дивує він світобудову своєю творчістю, це для мене найкрутіший гонорар!

Слава Богу, таких людей  уже чимало.

Якщо кураж стати брендом і у вас, але щось заважає, пишіть мені на пошту [email protected]    

Можливо, вам просто потрібно допомогти розправити крила?

А якщо ви вже вирішили, реєструйтесь!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Останні записи

This site is registered on wpml.org as a development site.